25/07 wandeldag 21 Fokstugu naar Furuhaugli camping

25 juli 2019 - Dombås, Noorwegen

Terwijl Dombås zich klaarmaakte voor de nieuwe hordes toeristen van de dag, braken wij de tent af. In de tent was het 's morgens weer een sauna geworden, dus we waren blij om terug buiten te zijn. We wilden sowieso proberen om verder te wandelen vandaag en om de voet wat te sparen zouden we maar 8 km doen van de plaats waar we vorige keer gestopt waren. We namen de taxi naar Fokstugu (30 euro voor nog geen kwartier rijden) en klommen terug de hoogvlakte in. Het uitzicht was gelijkaardig aan eergisteren, maar naarmate je vordert, veranderen ook de bergen mee. Met aan de linkerkant besneeuwde toppen en rechts oases van groen slenterden we voort over het pelgrimspad. De blauwe kroontjes waren intussen terug verdwenen en we volgden opnieuw onze vertrouwde rode Olavskruisjes. Deze hangen niet meer aan bomen (die zijn er ook niet), maar staan gespoten op rechtopstaande stenen. Je ziet de kruisen amper staan omdat de tekening al grotendeels vervaagd is. Het was dus rode vlekken zoeken.

Een dikke vier uur later zagen we camping Furuhaugli, onze eindbestemming van de dag, iets lager liggen. We betaalden 20 euro en vonden met veel moeite een plaatsje dat niet te veel afhelde en niet te stenig was. We bezetten de hoek van de keuken en zagen ongeveer de volledige camping passeren om hun afwas te doen. Na een douche aten we na twee dagen abstinentie en vettig eten nog eens wandelpasta, trotseerden een muggenleger en kropen de tent in.

1. Jan:
    26 juli 2019
    We vernemen dat het teentje nog veel parten speelt en jullie afremt in de ambities. Komt wel in orde. Duurt miss enkele dagen maar dan gaat Olav weer op pad. Succes met de verdere doelstellingen. Hoofdzaak is toch genieten he.
  2. Ksenia Soucha:
    26 juli 2019
    Tja, het zij zo. Olav zal niet willen dat we het uitwandelen :-) we zullen zien.