03/07 wandeldag 2 Jogstad-Rulla

6 juli 2019 - Arteid, Noorwegen

De oude man hadden we 's avonds en 's nachts niet meer gezien. Na een verkwikkende nachtrust braken we de tent af, bedankten onze gastheer en gingen op pad. Het eerste deel was erg drassig, de eerste test voor onze waterdichte schoenen die helemaal onder gingen. Aan de kerk van Skedsmo gepauzeerd en gestempeld. Hele dag haasje over met de Denen. Na een lange asfaltweg door een begroeid veld moeten ploeteren, om dan te kunnen lunchen aan de Frogner kirke. Onderweg zouden we een cafe en winkel tegenkomen maar die sloegen we over en gingen in rechte lijn richting Rulla; een hut waar we konden overnachten.  De etappe van vandaag was iets korter, ongeveer 16 km. De Denen staken ons daar voorbij, we zouden ze niet meer terugzien.

Koen ging water halen aan de boerderij een km verderop en de avond verliep rustig met veel geschrijf, een kampvuur en soep, pasta, thee en (vervallen) warme choco. Het weggetje aan de hut leek heel afgelegen maar niets was minder waar; in de verte hoorden we voortdurend de snelweg en we hebben langs ons alles zien passeren: hondwandelaar, joggers, fietsers en zelfs een ruiter. Geslapen in de tent met een houten hut rondom ons, het was eens wat anders.